close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שינוי קריירה בגיל מאוחר - כל המידע הנחוץ

מערכת שורשיח סיוון, תשעז12/06/2017

החשש מפני שינוי קריירה משותף לעובדים בכל תחומי המשק אבל רלוונטי בעיקר לאנשים מבוגרים. עם זאת, הוא מגלם בתוכו יתרונות רבים שאותם ניתן לנצל כל עוד נערכים לשינוי בצורה נכונה. הנה הפרטים המלאים

תגיות:
שינוי קריירה הוא לא רק החלפת מקום עבודה. במסגרת שינוי מן הסוג הזה יש להביא בחשבון סביבת עבודה שונה לחלוטין, אתגרים חדשים וכמובן קשיים לא צפויים. השינוי מלווה במקרים רבים בוויתור על שנים רבות של צבירת ניסיון ובתחושת תסכול ועוגמת נפש. זו הסיבה בגללה החשש מפני שינוי קריירה משותף לעובדים בכל תחומי המשק. כמו כן, הוא משפיע בעיקר על אנשים מבוגרים ומחייב אותם להיערך אליו בצורה נכונה.

יש הרבה סיבות בגללן אנשים בוחרים להחליף קריירה. לפעמים זה קורה כי ישנה תחושה של מיצוי ממקום עבודה מסוים, ולעיתים בגלל שאורח החיים בגילאים מבוגרים לא ממש מאפשר עבודה מסוג כזה או אחר. מעבר לכך, השינוי הוא כיום חלק בלתי נפרד מאפשרויות ניהול קריירה חדשות. אם בעבר אנשים ניסו לשמור על מקום העבודה שלהם כמה שיותר זמן בגלל היעדר הכשרות, הרי שכעת מקובל מאוד להחליף קריירה ויש כלים שיכולים לעזור בכך.

היתרונות של שינוי קריירה
שינוי קריירה מגלם בתוכו הבטחה לעתיד טוב יותר. השינוי נעשה כי אנשים בגילאים מבוגרים כבר לא מוכנים להתפשר על איכות החיים, על המשכורת או על תחושת הסיפוק. הם מודעים יותר מאשר בעבר למה שקורה סביבם ויש להם יכולת למצוא מקום עבודה שעונה על הצרכים האישיים שלהם בצורה הטובה ביותר.

כמו כן, שינוי קריירה מהווה עבור אנשים מבוגרים מסוימים הגשמת חלום. במסגרת השינוי יכולים מבוגרים לפתוח עסק בגיל הזהב, להפוך את הידע שצברו במסגרת עבודה כשכירים לאפיק הכנסה אטרקטיבי ולהשיג דריסת רגל בתחומים חדשים. שינוי קריירה גם נערך לעיתים תוך כדי רילוקיישן לחו"ל, בעקבות שינוי במצב המשפחתי או בזכות תחושה פתאומית של אומץ.

מה דורש השינוי ואיך נערכים אליו בצורה נכונה?
הדרך היחידה לנצל את היתרונות של שינוי קריירה היא להיערך אליו בצורה נכונה. לא מספיק להכריז על השינוי ולהחליף מקום עבודה, כי נדרשת עבודת הכנה לא מבוטלת. יש לבדוק את משמעות השינוי מבחינת רמת השכר, שיקולי המס, ההפרשות לפנסיה וסגנון החיים. כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע אובייקטיביים ולקרוא כמה שיותר מידע. אפשר לקבל המלצות מאנשים שכבר עשו את השינוי, לערב קרובים ובני משפחה ולשמוע מקולגות.

בנוסף, יש לבצע סקירה יסודית של הסביבה העסקית החדשה ולהבין שהשינוי כרוך מטבעו בחבלי לידה. חשוב להציב יעדים ברורים לתקופה שאחרי השינוי ולמדוד את הביצועים מבחינת רמת הכנסה. התייחסות לפרטים הקטנים תשפר בצורה דרמטית את אחוזי ההצלחה של השינוי ותפתח דלת לקריירה מתגמלת.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה